MENEDŻER TURYSTYKI MEDYCZNEJ - nowy kierunek studiów Wyższej SzkołyTurystyki i Ekologii w Krakowie
Wybór kierunku studiów podyplomowych to poważny krok dla każdej zawodowo czynnej osoby, poważnie planującej rozwój kariery. Chociaż polskie uczelnie oferują wiele programów, tylko nieliczne gwarantują kompleksową, praktyczną wiedzę, wychodzącą naprzeciw wyzwaniom rynku. Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii, która od lat śledzi najnowsze trendy i dostosowuje ofertę do zmieniających się realiów biznesowych, otwiera interdyscyplinarne studia podyplomowe MENEDŻER TURYSTYKI MEDYCZNEJ.
Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii otwiera w Krakowie pierwszy tak kompleksowy w Polsce kurs, który pozwoli zgłębić nie tylko zagadnienia prawa w turystyce zdrowotnej, kulturowe uwarunkowania kreowania ofert turystyki zdrowotnej i system opieki zdrowotnej w Polsce, ale także marketing w turystyce zdrowotnej, organizację turystyki zdrowotnej na świecie, obsługę pacjenta zagranicznego, kreowanie produktu polskich uzdrowisk czy zarządzanie strefą wellness&spa. Wśród wykładowców znaleźli się uznani lekarze, eksperci w zakresie marketingu turystycznego, prawnicy oraz menedżerowie placówek medycznych, uzdrowiskowych i wellness. „Nasze studia są idealną inwestycją w rozwój każdego menedżera, który zarządza publicznymi i prywatnymi placówkami medycznymi, komercjalizującymi swe usługi dla pacjentów zagranicznych – dodaje dr Bartłomiej Walas, dziekan Wydziału Turystyki i Rekreacji WSTiE. – Wielu menedżerów od lat podkreślało, że na rynku brakuje kompleksowego, praktycznego programu dla tej odpowiedzialnej branży. Studia prowadzone będą w Krakowie w trybie niestacjonarnym, aby umożliwić bezproblemowe łączenie nauki z pracą zawodową”.
Początek pierwszej edycji studiów planowany jest w kwietniu 2018 roku. Osoby zainteresowane złożeniem aplikacji więcej danych mogą znaleźć na stronie: www.wste.edu.pl lub bezpośrednio w sekretariacie uczelni.
Turystyka medyczna przeżywa boom na całym świecie. Eksperci szacują, że każdego roku rynek turystyki medycznej wzrastać będzie o około 15 proc. Wysoka jakość polskiej kadry medycznej i infrastruktury oraz niezwykle konkurencyjne ceny powodują, że coraz więcej obcokrajowców korzysta z usług medycznych w Polsce. Nie dziwi więc, że wiele regionów traktuje turystykę medyczną jako inteligentną specjalizację – powstają klastry turystyki medycznej konsolidujące usługodawców, tworzone są atrakcyjne oferty łączące działalność turystyczną i medyczną. „Segment ten wymaga specjalistycznego podejścia – mówi Mariusz Arent z Instytutu Badań i Rozwoju Turystyki Medycznej. – Program kształcenia menedżerów turystyki medycznej oferowany przez WSTiE jest unikatowy w skali kraju. Wobec wyzwań dotyczących funkcjonowania systemów opieki zdrowotnej na całym świecie nasz rynek turystyki medycznej będzie się rozwijał. Musimy być jednak do tego przygotowani.”
Współczesne trendy społeczne wskazują na stale rosnącą świadomość znaczenia zdrowego stylu życia. Wyjazdy turystyczne oparte są w coraz większym stopniu o aktywności z obszaru wellness&spa, ale także rehabilitację i klasyczne leczenie, w tym uzdrowiskowe. Wysoka jakość polskiej kadry medycznej i infrastruktury oraz niezwykle konkurencyjne ceny powodują, że coraz więcej obcokrajowców korzysta z usług medycznych w naszym kraju. Sektor turystyki medycznej rozwija się w świecie i w Polsce w ogromnym tempie i ma szansę zwiększać się każdego roku o ok. 15%. Niektóre źródła szacują, że rocznie w tym celu przyjeżdża do Polski około 300 tysięcy pacjentów, głównie na operacje plastyczne, zabiegi stomatologiczne, kardiologiczne i ortopedyczne oraz rehabilitację.
Nie dziwi więc, że wiele regionów Polski traktuje turystykę medyczną jako inteligentną specjalizację – powstają klastry turystyki medycznej konsolidujące usługodawców. Sektor ten wymaga wysoko wykwalifikowanych kadr posiadających umiejętności zarządzania relacjami z pacjentem zagranicznym i jego obsługi, znajomości zasad tworzenia ofert medycznych oraz procedur w placówkach medycznych, zasad funkcjonowania zakładów lecznictwa uzdrowiskowego, umiejętności oceny zdolności placówki do komercjalizacji usług medycznych na rynkach zagranicznych, znajomości marketingu, wymagań prawnych oraz zarządzania strefą wellness&spa.
Więcej informacji — ZOBACZ