Wielkość czcionki:

A A+ A++

Wypełnij ankietę - ruszyły prace nad strategią rozwoju turystyki uzdrowiskowej w Polsce!

Wypełnij ankietę - ruszyły prace nad strategią rozwoju turystyki uzdrowiskowej w Polsce!

Ruszyły prace nad strategią rozwoju turystyki uzdrowiskowej w Polsce!

Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych RP rozpoczęło realizację nowego projektu strategicznego pn. „Opracowanie podstrategii w zakresie turystyki uzdrowiskowej”. To ogólnopolska inicjatywa, której celem jest wyznaczenie długofalowych kierunków rozwoju dla polskich uzdrowisk – zarówno jako centrów zdrowia i leczenia, jak i atrakcyjnych miejsc dla turystów, mieszkańców i inwestorów.

Projekt jest realizowany w ramach programu „Podstrategie turystyczne – dzielenie się wiedzą”, dofinansowanego ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki. SGU RP zostało wyłonione jako jedyny podmiot odpowiedzialny za przygotowanie dokumentu dla sektora turystyki uzdrowiskowej.

W ramach prac powstanie kompleksowy dokument strategiczny, który obejmie m.in.:

  • diagnozę stanu sektora uzdrowiskowego,
  • wizję, misję i cele strategiczne dla rozwoju uzdrowisk,
  • katalog działań inwestycyjnych i promocyjnych,
  • propozycje zmian prawnych i organizacyjnych,
  • system monitorowania efektów i katalog dobrych praktyk.

Dokument tworzony będzie w formule partycypacyjno-eksperckiej, z szerokim udziałem interesariuszy: gmin uzdrowiskowych, zakładów lecznictwa uzdrowiskowego, sektora turystycznego, organizacji pozarządowych, mieszkańców, turystów i instytucji publicznych.

Zachęcamy wszystkie gminy uzdrowiskowe oraz podmioty zainteresowane rozwojem polskich uzdrowisk do aktywnego włączenia się w proces tworzenia strategii! Udział można zgłosić m.in. poprzez udział w warsztatach, konsultacjach oraz za pośrednictwem interaktywnej zakładki na naszej stronie internetowej.

Link do wypełnienia ankiety dla uzdrowisk/obszarów ochrony uzdrowiskowej/przedsiębiorców lub gmin aspirujących do uzyskania statusu uzdrowiska

Projekt dofinansowany ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki.