![]() |
W dniach 14-16 października 2004 r. na terenie narodowego kompleksu wystawienniczego "Expocenter of Ukraine" w Kijowie odbywały się XI Międzynarodowe Targi Turystyczne "Ukraine'2004", w których uczestniczyło Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych RP.
Polskie stoisko narodowe liczące 296 m2 usytuowane centralnie w hali Nr 7 zwracało uwagę odwiedzających. Przestrzenna powierzchnia, fotografie oddające piękno i dorobek polskiej kultury, niesymetryczne szklane konstrukcje, podświetlane napisy prezentowanych regionów połączone z prezentacjami multimedialnymi i programem artystycznym sprawiały, że polskie stoisko przyciągało niepowtarzalnym wystrojem.
![]() |
Polska reprezentowana była przez następujących wystawców: Orbis S.A., Biuro Podróży Furnel Travel Int., Hotel Airport Okęcie, OST Gromada, Fundusz Wczasów Pracowniczych, Samorząd Województwa Mazowieckiego, Urząd Marszałkowski Woj. Lubelskiego, Polish Prestige Hotels, Miasto Łódź, COS Cetniewo, Hotel Gołębiowski Mikołajki, Urząd Marszałkowski Woj. Podkarpackiego, KPW Natura Tour, Małopolskie Centrum Promocji Turystyki, Kopalnia Soli Wieliczka, Biuro Podróży OSTI, TRIP, JAN-POL, Opolska Regionalna Organizacja Turystyczna, Dolnośląska Organizacja Turystyczna, Województwo Śląskie, Intourist Warszawa oraz Małopolska Organizacja Turystyczna wraz z podwystawcami: Krynicką Organizacją Turystyczną i SGU RP.
![]() |
Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych RP już trzeci raz przybyło do Kijowa z kompleksową ofertą polskich uzdrowisk i podmiotów świadczących usługi lecznictwa uzdrowiskowego. Podobnie jak w latach ubiegłych również i w tym roku stoisko odwiedziło kilkadziesiąt ukraińskich biur podróży, touroperatorów i indywidualnych odbiorców.
Uczestniczenie w targach turystycznych SGU RP jest jedną z ważniejszych płaszczyzn pracy na rzecz rozwoju polskich uzdrowisk. Oczywistą rzeczą jest, że rozwój ten nie może się dokonywać w momencie kiedy uzdrowiska nie mają pieniedzy na to, aby inwestować. Natomiast pieniądze te można uzyskać od turystów. Zatem jedynym wyjściem jest ściągnięcie jak największej liczy wczasowiczów, turystów i kuracjuszy do nas. Rynek wschodni jest zainteresowany polską ofertą, coraz więcej osób ze wschodu gości każdego roku na polskiej ziemi, a dzieje się to właśnie w dużej mierze dzięki temu, że jesteśmy na targach i wzbogacamy wiedze obcokrajowców na temat Polski.
![]() |
Niesamowite zapotrzebowanie na uzyskanie informacji o usługach polskich uzdrowisk świadczy jak ważne miejsce zajmuje turystyka uzdrowiskowa również wśród mieszkańców Ukrainy i jak wiele jeszcze w tym zakresie mamy do zrobienia. Z pewnością wzmacnianie popularyzacji markowego produktu, jakim są polskie uzdrowiska docelowo może podnieść efektywność wykorzystania polskiej bazy sanatoryjnej pozyskując klienta ze wschodu. Obok ofert pobytów sanatoryjnych sporym zainteresowaniem cieszyły się pobyty w górach, możliwości uprawiania sportów zimowych przede wszystkim w okresie świątecznym i noworocznym, turystyka kulturowa oraz oferty dla dzieci.
![]() |
Niewątpliwie dużą atrakcją dla odwiedzających
polskie stoisko była możliwość wzięcia udziału w zorganizowanej przez wystawców
i POT loterii z nagrodami. Warunkiem udziału w loterii było wypełnienie krótkiej
ankiety opracowanej przez Instytut Turystyki. Ankieta przygotowana została w
celu uzyskania cennych informacji w zakresie przygotowywania polskiej oferty na
rynek ukraiński.
Na centralnej scenie pokazowej zorganizowane zostały występy zespołu
Uniwersytetu Warszawskiego Warszawianka, który w strojach ludowych przyciągał
zainteresowanie odwiedzających.
Tegoroczne targi uwieńczone zostały nagrodą, jaką organizatorzy polskiego stoiska narodowego otrzymali za aktywny udział w targach i sukcesy w kreowaniu wizerunku Polski jako kraju przyjaznego i atrakcyjnego dla zagranicznego turysty.