W tym roku, już po raz dziesiąty,
w Warszawie, odbyły się Międzynarodowe Targi Turystyczne "TT Warsaw Tour &
Travel". Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych nie mogło nie skorzystać z okazji
uczestniczenia w tej, tak ważnej i największej w skali Polski, jednej z
większych w Europie, imprezie, która trwała od 26 do 28 września b.r.
Odbywające się pod Honorowym Patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
Pana Aleksandra Kwaśniewskiego Targi TT Warsaw 2002 charakteryzował duży
rozmach, dynamizm i multikulturowa różnorodność.
Ceremonia otwarcia miała miejsce w
Teatrze Roma. Słowa powitania wygłosiła Pani Jolanta Kwaśniewska, Małżonka
Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Części oficjalnej towarzyszył specjalny
pokaz musicalu Grease, który choć zagrany w języku polskim zauroczył, nie tylko
polskich, ale również zagranicznych gości. Bal turystyki był okazją do
wspaniałej zabawy, w salach Hotelu Jan III Sobieski, jego uczestnicy bawili się
do białego rana.
W Targach TT Warsaw Tour & Travel
udział wzięło 454 wystawców z 48 krajów. Oficjalnie reprezentowanych przez
rządowe organizacje turystyczne było 35 państw. Odwiedziło nas łącznie 40 200
zwiedzających z czego blisko 10 000 stanowili związani z branżą turystyczną
handlowcy.
Uczestnicy mogli wziąć udział
m.in. w konferencjach, odczytach, seminariach i prezentacjach zorganizowanych
przez Polską Organizację Turystyczną m.in. na temat "Rozwój turystyki krajowej -
szansą rozwoju regionów", "Miasta i dziedzictwo kulturowe w promocji Polskiej
Organizacji Turystycznej na 2003 rok".
Jubileuszowa edycja imprezy była
okazją do podsumowań, analiz i stworzenia planów na przyszłość. Dzięki nim
ugruntowaliśmy nasze przekonanie o tym, że nasze działania, związane z promocją
polskich uzdrowisk, są słusznym kierunkiem działania. Polskie uzdrowiska muszą
zabrać się do promowania swojego wizerunku, muszą przede wszystkim występować na
takich imprezach, aby polska oferta turystyczna docierała nie tylko do polskich
odbiorców ale również do zagranicznych. Cały świat kieruje się tymi zasadami
rynku turystycznego, wystarczy popatrzeć na przepiękne, różnorodne stoiska z
całego świata m. in. Afryki i Azji, których wystawcy przemierzyli kilkanaście
tysięcy kilometrów tylko po to, aby zaprezentować się w Polsce.