Oferta OBJW Zetom Sp. z o .o. na wdrażanie systemu zarządzania jakością zgodnego z wymogami ISO 9001:2000 w placówkach ochrony zdrowia

W warunkach gospodarki rynkowej polskie placówki ochrony zdrowia świadczące usługi zdrowotne, zmuszone będą do podejmowania konkretnych działań mających na celu podnoszenie jakości swoich usług.

Głównymi motywami tych działań będą:

W chwili ubiegania się przez Polskę o przyjęcie struktur Unii Europejskiej należy zdawać sobie sprawę, iż po przyjęciu polskie placówki służby zdrowia będą funkcjonowały na rynku unijnym i będą mogły pozyskiwać pacjentów z krajów Unii, oczywiście pod warunkiem spełnienia wymagań dotyczących jakości świadczonych usług oraz możliwości wykazania wiarygodności w tym zakresie.
Wdrożony i udokumentowany system zarządzania jakością spełniający wymagania uznanego, międzynarodowego standardu, potwierdzony certyfikatem niezależnej jednostki akredytowanej stwarza możliwość wykazania wiarygodności w zakresie jakości świadczonych usług.
Mając na uwadze te fakty OBJW ZETOM proponuje Państwu wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z wymaganiami normy ISO 9001:2000 lub HACCAP, potwierdzonego certyfikatem.
Posiadanie przez placówkę certyfikowanego systemu zarządzania jakością może mieć znaczący wpływ przy ubieganiu się o kontrakty z Narodowym Funduszem Zdrowia (Ustawa o NFZ., art.92, rozdz.6), może być również brane pod uwagę przez ubezpieczycieli.

Proponowane prace podczas wdrażania systemu zarządzania jakością wg wymagań ISO 9001:2000 oraz ich odniesienie do placówki ochrony zdrowia

  1. Przeprowadzenie szkolenia dla kierownictwa z zakresu wymagań normy ISO 9001:2000 oraz ich odniesienie do placówki zdrowia (1-2 dni).
  2. Przegląd istniejącego w placówce systemu zarządzania w celu opracowania harmonogramu wdrażania.
  3. Przeprowadzenie szkolenia dla pracowników, którzy będą brali udział w dokumentowaniu systemu zarządzania jakością (3 dni).
  4. Zidentyfikowanie realizowanych w placówce procesów dla opracowania systemu zarządzania jakością, jego dokumentowania oraz powołanie Pełnomocnika ds. systemu zarządzania jakością.
  5. Opracowanie dokumentacji systemu zarządzania jakością (dokumentację przygotowują pracownicy placówki przy pomocy specjalistów OBJW ZETOM lub przy uprzednim uzgodnieniu specjalności OBJW ZETOM przygotują dokumentację systemową).
  6. Wdrażanie dokumentacji systemu zarządzania jakością.
  7. Szkolenie na audytorów wewnętrznych (4 dni) oraz Pełnomocnika dyrekcji ds. Systemu Zarządzania Jakością.
  8. Przeprowadzenie auditów sprawdzających (audity przeprowadzają przeszkoleni audytorzy placówki przy pomocy specjalistów OBJW ZETOM).
  9. Określenie działań korygujących i zapobiegawczych.
  10. Wystąpienie do akredytowanej jednostki certyfikującej o certyfikację systemu zarządzania jakością..

Czas wdrożenia systemu zarządzania jakością uzależniony będzie od wielkości placówki, jak również zaangażowania pracowników w prace wdrożeniowe (przewidywany okres wdrożenia systemu ok. 6-12 m-cy).

Pragniemy Państwa poinformować, że istnieje możliwość refundacji, przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, do 60 % kosztów wdrożenia i certyfikacji systemu zarządzania jakością w placówkach służby zdrowia.

W celu przybliżenia podjętego tematu proponujemy Państwu seminarium informacyjne "system Zarządzania Jakością w Placówkach Ochrony Zdrowia". Seminaria odbywają się w siedzibie OBJW ZETOM W Warszawie, ul. Konstruktorska 4. Mogą również być organizowane w Państwa Ośrodku.
Szczegółowe informacje na temat działalności OBJW ZETOM można zaleźć na stronie internetowej:
www.zetom.com.pl

Wszystkich zainteresowanych prosimy o kontakt: e-mail: zetom@zetom.com.pl, tel.fax: 022 857 17 51.