![]() |
W dniach od 25 do 27 września 2003 r. w Warszawie, w Pałacu Kultury i Nauki, odbywały się XI Międzynarodowe Targi Turystyczne TT Warsaw Tour & Travel, w których w ramach stoiska Izby Gospodarczej "Uzdrowiska Polskie" uczestniczyło Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych RP.
XI Targi TT Warsaw po raz kolejny zostały wyróżnione honorowym patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Aleksandra Kwaśniewskiego oraz po raz pierwszy w tym roku Wicepremiera, Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Jerzego Hausnera.
Należy podkreślić, że na przestrzeni lat impreza ta zdobyła istotną pozycję nie tylko na polskim ale także na europejskim rynku targowym i jednocześnie stała się jednym z najważniejszych wydarzeń branży turystycznej w naszym kraju. Nie bez powodu została nazwana "Warszawskim Oknem na Świat" - podkreślała Małgorzata Okońska-Zaremba - podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
- Targi znakomicie służą spotkaniom międzynarodowej społeczności turystycznej, na których obok zagranicznej oferty pokazywana jest także oferta polska naszych miast i regionów. Fakt ten mobilizuje do konkurowania w przygotowaniu oferty dla różnych rynków, różnych potrzeb, gustów turystów i odwiedzających. Stawką w tej konkurencji jest ilość przyjazdów i odwiedzin, a wygraną wielkość dochodów z turystyki dla naszego społeczeństwa i państwa.
![]() |
Podczas tych kilku dni przedstawiciele biur podróży, touroperatorzy, hotelarze, przewoźnicy, firmy ubezpieczeniowe, internetowe itp. mieli szanse na zaprezentowanie swojej oferty turystycznej, także atrakcji turystycznych państw i regionów.
Niewątpliwie turystyczne targi to przede wszystkim bezpośrednie kontakty z potencjalnymi klientami, z którymi rozmowy pozwalają zorientować się w potrzebach rynku, poznania firm konkurencyjnych, jak również lepszego sprecyzowania kierunków sprzedaży.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom wystawców organizatorzy stworzyli Salon Ekspertów, w ramach którego można było zasięgnąć porad i opinii najwyższych władz odpowiedzialnych za branże turystyczną w Polsce. Nie zabrakło również spotkań i wielu imprez, szkoleń, warsztatów podczas których debatowano o ważnych problemach dotyczących turystyki w tym również polskiej turystyki w realiach unijnych.
![]() |
Tegoroczna edycja targowa przyciągnęła 400 wystawców z 247 krajów świata. Podobnie jak w roku ubiegłym 35 z nich utworzyło swoje narodowe stoiska, w tym z tak odległych zakątków jak Indie, Indonezja, Izrael czy Tajlandia. Ofertę targową obejrzało blisko 41 000 zwiedzających, wśród nich jedną czwartą stanowili związani z branżą turystyczną handlowcy.
Jak przyciągnąć zagranicznych turystów ? Odpowiedzi na to pytanie szukają kraje, firmy turystyczne, transportowe, hotele, placówki gastronomiczne, kulturalne niemal z całego świata. Starając się zaoferować potencjalnym gościom to, co może ich szczególnie zainteresować.
Tegoroczna edycja targowa utwierdziła nas w przekonaniu, że oferowany przez uzdrowiska polskie produkt turystyczno-uzdrowiskowy cieszy się dużym powodzeniem. Wrosła liczba biur turystycznych ubiegających się o kompleksowe materiały dotyczące naszych uzdrowisk. Nie zabrakło pytających o turnusy sanatoryjne, rehabilitacyjne jak również pobyty rekreacyjne połączone z wypoczynkiem w górach. Dużym zainteresowaniem cieszyły się oferty indywidualne, w których obok możliwości skorzystania ze wspaniałych zabiegów leczniczych będzie można mile spędzić czas np. uprawiając sport lub korzystając z innych atrakcji oferowanych przez region.