Pierwsze Międzynarodowe Targi SPA & Wellness w Warszawie
W dniach 7-8 kwietnia 2006 r. w Centrum Targowym Murator EXPO -Blue City odbyły się pierwsze w Polsce Targi poświęcone tematyce Wellness & Spa zorganizowane przez Firmę SPAPLANET S.C.
Tematem przewodnim targów było "POPULARYZOWANIE IDEI SPA JAKO STYLU ŻYCIA".
Patronat Honorowy objęli:
Podczas targów zastały zaprezentowane najnowsze, światowe trendy w dziedzinie zdrowia, wypoczynku i stylu życia. Szerokiej publiczności zostały po raz pierwszy zaprezentowane programy mające na celu usystematyzowanie i podniesienie jakości usług SPA i Welles. SPA EXPO 2006 to pierwsze Targi w nowoczesnej holistycznej konwencji, zorganizowane na wzór największych targów SPA odbywających się w Paryżu i w Monte Carlo.
Uczestnikami tegorocznej edycji targowej były największe i najważniejsze w Polsce firmy działające w szeroko rozumianej branży SPA m.in. hotele, ośrodki SPA, producenci i dystrybutorzy kosmetyków, producenci sprzętu itp. Wśród wystawców należy wymienić: Resort&SPA Hotel Klimczok w Szczyrku, Hotel SPA Faltom Gdynia, Hotel SPA Wojciech w Augustowie, Hotel SPA "Malinowy Zdrój" w Solcu Zdroju, Hotel Klinika Zdrowia i Urody "Villa Park" w Ciechocinku, Centrum Rehabilitacji i Odnowy Biologicznej Clinica Medica Gdynia, Instytut Piękna i Urody - Hotel Amax w Mikołajkach, Podkarpacki Ośrodek Terapii Solnej.
Na pierwszej wystawie targowej nie zabrakło również sektora uzdrowiskowego, który odgrywa znaczącą rolę w profilaktyce uzdrowiskowej, promocji i edukacji zdrowia.
W Targach udział wzięli: Uzdrowisko Iwonicz S.A., Uzdrowisko Nałęczów SPA, Unia Uzdrowisk Polskich i Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych wraz z przedstawicielami Uzdrowiska Krynica-Żegiestów S.A. i Centrum wypoczynku i Rehabilitacji "GEOVITA" Krynica-Zdrój.
Analizy Europejskiej Komisji Turystyki wskazują na coraz większe nasycenie rynku nowymi produktami oraz wzrost znaczenia konsumentów. Konsument z większymi dochodami i wolnym czasem może bardziej wpływać na kształtowanie dochodowości w sektorze turystyczno-uzdrowiskowym. Zmiany demograficzne, a także wzrost liczby podróżujących w starszym wieku, dysponujących wyższymi dochodami, pozbawionych obciążeń rodzinnych kształtować będą popyt również na rynku uzdrowiskowym. Wzrost świadomości oraz poziom edukacji w wielu społeczeństwach i potrzeba dbałości o zdrowie, kondycję fizyczną decydują o wyborze podróży, zawierających walory związane z potrzebami wyższego rzędu. Coraz popularniejsze stają się produkty związane z turystyką aktywną, odnową biologiczną, pobyty sanatoryjne czy rekondycyjne itp. Odpowiadając na nowe oczekiwania klientów polskie uzdrowiska poza leczeniem uzdrowiskowym oferują wyrafinowane formy odnowy biologicznej typu: wellness, beaty itp. Nowe centra zdrowia, kliniki zdrowia i urody, obiekty sanatoryjno-wypoczynkowe o standardzie europejskim, przyciągające innowacyjnością klientów krajowych i zagranicznych np. "Villa Park" w Ciechocinku. Ośrodki SPA w Nałęczowie, "Malinowy Zdrój" w Solcu-Zdroju itp. nie są już nowością na rynku polskim.
"Leczenie w uzdrowiskach polega dziś w głównej mierze na wspieraniu procesu farmakologicznego, na profilaktyce i rehabilitacji oraz wyrabianiu nawyków prowadzenia zdrowego stylu życia, a w wielu przypadkach na typowym leczeniu. To powoduje, że uzdrowiska znalazły swoje miejsce w procesie przywracania zdrowia i utraconych sił, choć ostatnio bardzo nastawiły się na zbudowanie oferty dla ludzi aktywnych zawodowo - podkreśla Jan Golba -prezes Zarządu SGU RP. Uzdrowiska polskie powinny dostosowywać się do aktualnych trendów i modyfikować kształt produktu uzdrowiskowego, ale te zmiany muszą się dokonywać w takim zakresie, w jakim traci sens prowadzenie w uzdrowiskach określonego typu uzdrowiskowych zabiegów leczniczych. Przy czym trzeba jasno powiedzieć, że Spa, Wellness w niczym nie przeszkadzają w funkcjonowaniu uzdrowiska i odwrotnie".
|
|
|
|